Faizal Tahir KL Live

Assalammualaikum..hello..

hari ni aku cuti, wahwahwah. di UPM ni.. ade urusan.
sementara menunggu ni, sempat lak aku nak update sket tentang konsert Faizal Tahir yang aku pergi dengn cik HaniWonder ni.

Untuk makluman cik HaniWonder ni peminat tegar Faizal Tahir a.k.a ROCKENSTEINERS

knsert ni 1st Julai 2012 kat KL Live, Jln Sultan Ismail, KL.

Nak dijadkan citer, aku kuar sangat awal sbb nak g amek Hani kat Ampang...pastu trus g KL.. prob nye, ni la first time aku g Ampang drive sndri..
siap guna GPS lagi takut sesat.hahhaa..


Konsert start jam 8.15 mlam. aku beli tiket rockzone!! berdiri depan stage lg... 
Opening act konsert ni SOFEA.. korang kenal ? aku pn tak kenal.. yang paling aku tak puas hati, lame giler opening act ni. dekat sejam plak... crowd da bising nak Faizal masuk cepat..
dari pengamatan aku, peminat faizal tahir ni mmng setia la.. semua jenis sporting giler.. hani duk kenalkan rockensteiner2 y lain..
aku tak ingat la flow konsert die tp aku share ngan korang gambar-gambar y sempat aku n hani ambil. maaf la kami bukan photographer profesional..hihiih


Anas - mentee kepada Faizal Tahir buat jugak persembahan. Untung Anas sebab fans Faizal Tahir akan jadik fans dia gak. Sepatutnya bagi Anas ni je buat Opening Act. baru la live sket KL Live tu. ni first time aku tgk Anas perform sbb aku tak tgk mentor pon. sedap lagu Ilusi yang dia bawak tu.




Review aku pasal konsert ni ada dua: kecewa dan menghiburkan.

Kecewa sebab konsert ni tak macam konsert (sori Hani...) bukan sebab Faizal Tahir, tp sebab organizer.. 
1. opening act yang x membangkitkan semangat langsung.. 
2. konsert ni xde pape yang special, maksud aku well, kalo konsert selalu org akan wat gimik ke, special performance ke.. konsert ni lebih kpd showcase je.
3.takde pengawalan dari segi tiket.. y beli tiket murah pon ley masuk tempat mahal.,

Menghiburkan sebab:
1. Faizal tahir punya suara memng mengagumkan. aku pon peminat die since OIAM . Walaupon mlm tu dia sakit tekak, tak merosakkan prsembahan pon
2. Crowd yang hadir sangat supportive dan enjoy! Nyanyi sesame. hafal semua lagu FT.
3. Sistem audio yang dasyat... FT bawak Royal FT Force utk mengiringi persembahn dia mlm tu. teringat konsert kat IB dulu,.. 

takpe lah, FT janji akan wat konsert lagi yang betul-betul hebat, best, gempak giler. sbb dia kate dia rasa bersalah plak. takpe2.. hihi.. so Hani.. kumpul duit utk konsert FT akan dtg sbb comform makin mahal nye la..hihi


salam
kerist3rbang
12 Julai 2012
11.50 am

1 comment:

  1. minat jgk faizal tahir...
    best konsert FT pada malam 2...
    the best FT.

    ReplyDelete