MERIAM RAYE...BOOOMMMMM

salam..
lg beberapa hri lagi bulan Rmanadhan akn berakhir..ini bmaksud syawal menjelma.
kali ni aku akan citer pasal meriam...
tau x ape meriam tu??
meriam ni adalah alat y dgunakn dlm peperngan,tp klo time raya djdikan alat pemeriah suasana terutama kt kg aku.. slalu ader perang meriam antra kampung..tu y syok..
slalu nya nk dkt raya..lepas terwih...slalunya, diorg akn pasng meriam paip bnyk2 kt surau..tp, klo kt surau punye cume bleh guna time mlm raya jer...
mlm raya,,, perang akn bermula..
so, aku n adik2 aku ske pasng meriam kt umah sndri..aku ade 2 buah meriam paip kot..aku pn xtau mane adik aku dpt paip2 besar tu..ape lg..kumpul duit wat beli carbait la..hehe..y best nye adik aku y mash sek rndh tu, buat meriam tin,,die cume amik tin susu dumex y besar..n then dh jd meriam tin..
nk tau cmner nk buat merian tu..mula2 kne korek lubang dlu untuk tnam meriam tu..sblum tu kne msukkn btang poko pisng..
sng jer..nk bnyi kuat, kne pndai timing..kne dgr bnyi carbait tu cmner, bru bleh cucuh api..
tp, nk maen kne hati2..
tkut nant menyshkn dri plak..heheh
k lah,,itu dhj..if ader ape2 nk tnye pasal meriam raya kkt aku tnye je la..

salam
kerist3rbang
23 september 2008
4.10 am


2 comments:

  1. pasni leh r ko buat bisnes meriam..
    aku nk bli doblas(12)..haha..
    mau pecahkn 1tman

    ReplyDelete
  2. nk cucuh api kna dgr bnyi kabait dulu ke, cam na tu erk... baru first time nk try la..haha...

    hackstudent_91@yahoo.com.my

    ReplyDelete