Resepi Kuey Teow Goreng


nyummie....ihih..alkisahnya, ptg td Cik Zu suh aku masak kuey Teow goreng..aduh!!lame giler dah aku x masak!!!..tp aku cube recall balik la...
korang nk try!!???gerenti sedap!!

bahan-bahan nya adalah:


 first skali tumbuk bawang putih n udang kering smpai lumat then tumis dengan sedikit minyak!



pastu, masukkan cili kering y dah diblend dengan bawang merah..tumis lg smpai naik bau...nyummmieee!!!



3rd: jgn lupe garam n gule ikut rase....


then, masukkan daging ayam and fish balls...tumis bagi sekata..pastu msukkan kicap manis sket



 then, msukkan telur y dah dipukul. kacau lg..time ni api jgn kuat2 taw!



pastu, masukkan la kuey teow ni..jenis y aku msukkn ni y kecik sket saiz die...gaul smpai sebati..then rase2 la...nk tmbah ape2 lg..tmbah la..



alast skali..sayur sawi...kene ade sayur baru masyukk nk makan!..


tadaaaa...dah siap....
hias la cntk2 kalo lg nk mbangkitkan selera..aku tmbah cili...sedap mkn panas2 dengan air teh o!!!!..hiihih


selamat mencuba!!

salam
kerist3rbang
11.22 mlm
5 Jun 2011


No comments:

Post a Comment