isi hati....


susah kan nk tahu isi hati orang lain?..isi hati sendiri pon belum tentu kite paham..
y pasti lindungi n pelihara hati kita dr ancaman y boleh merosakkan hati..
hati membolehkan kia merasai kasih sayang, cinta, kebencian, namun jgn biarkan hati bermaharaja lela.. Allah kurniakan akal agar kita boleh berfikir rasionalnya tindakan kita...
aku tetiba rasa nk tulis tentang hati sbb kebelakangan ni aku selalu tersentuh...kebelakangan ni aku selalu ingin bertindak mengikut hati....mungkin sbb dah tua kot...:)

"wahai tuhanku, aku berlindung dengan Engkau dari sifat lemah dan malas, takut dan bakhil, dan aku berlindung dari Engkau dari azab kubur dan aku berlindung dari Engkau daripada kesusahan masa hidup dan masa mati"...


salam
kerist3rbang
30 Mei 2011
9.30 pm

No comments:

Post a Comment